Dengar Dzkir

Monday, October 26, 2009

Cahaya Mata Ular Sawa



Semalam CBT bergegas ke Kg. Langkah Baik, Pengerang kerana ayah saudara CTB yang berusia sekitar awal 70an telah meninggal dunia. Allahyarham telah banyak membantu CTB dipertengahan tahun 80an dulu. Semoga Allah merahmati rohnya dan dihimpunkan bersama-sama orang yang diredhai. Alfatihah untuk Allahyarham Mansor Bin Kassim.
Selepas solat subuh pagi tadi, CTB melihat ada sms dalam inbox. CTB tumpang rasa gembira kerana mantan anak buah CTB yang bertugas di Kompleks Bebas Cukai JB telah dikurniakan dengan seorang puteri yang comel. Harapan CTB pada Fairul @ Apai dan isterinya, didiklah harta yang paling berharga itu agar ia kelak menjadi sebutir mutiara yang indah, gilaplah mutiara itu agar ia kelak menjadi seorang puteri yang solehah.
Jam 3 ptg pula CTB diberitahu oleh seorang pengawal keselamatan bahawa terdapat seekor ular sawa didalam tandas diasrama wanita. Ular tersebut telah berjaya CTB tangkap, hasil dari ilmu yang dikutip dari menunton dokumentari di TV. Sesungguhnya ilmu itu berada dimana-mana, untuk mareka yang cepat memanfaatnya kehadirannya.

No comments:

Post a Comment